Son personnage phare de MADEA est une institution!!! La grand-mère qui n'a peur de rien, qui n'a pas sa langue dans la poche et qui dégaine son flingue pour la moindre petite histoire
Box-Office US: Tyler Perry incontournable!
lundi 15 octobre 2007 2h47
Des stars telles que George Clooney et Cate Blanchett n'ont pas fait le poids face à une nouvelle histoire populaire contée à la manière de Tyler Perry.
En effet la comédie Why Did I Get Married? de Tyler Perry a pris la tête du classement en rapportant 21.5 millions de dollars. Il est difficile de vous parlez de ce film qui fait partie des multiples créations de Tyler Perry typiquement développées pour une audience noire américaine. Les films de Tyler Perry cartonnent toujours aux Etats-Unis et ne sont que très rarement distribués ailleurs. Au cas vous souhaiteriez vous renseigner sur ce phénomène voici les autres films de ou avec Tyler Perry: Diary of a Mad Black Woman, Tyler Perry's Madea's Family Reunion, Tyler Perry's Daddy's Little Girls et Meet the Browns (en production).
Une comédie bien "ricaine" en déboulonne une autre puisque The Game Plan, avec The Rock se retrouve ainsi deuxième avec des recettes de 11.5 millions de dollars.
Du coup l'excellent Michael Clayton, de Tony Gilroy, avec George Clooney, ne fait son entrée qu'à la troisième place du box-office avec des recettes de 11.01 millions de dollars et devance d'un rien La Nuit nous appartient de James Gray et avec Joaquim Phoenix qui a rapporté 11 millions de dollars.
Dans Elizabeth: L'Age d'or, le suite du film d'époque Elizabeth, Cate Blanchett n'a pas fait mouche. le film fait son entrée en sixième position du classement.
Malgré la présence de stars et d'une certaine épaisseur au sein des films proposés, le box-office continue à péricliter. Les 12 meilleurs films ont rapporté 85.5 millions de dollars, soit 14% de moins que le même week-end l'an dernier marqué par la sortie des Infiltrés.
Face à la présence sur les écrans d'un cinéma intéressant et engagé, on reste stoïque face aux choix du public américain...
Le top 10 cette semaine aux USA :
1. Tyler Perry's Why Did I Get Married? 21.5 millions de $.
Born in New Orleans on September 13, 1969, Tyler Perry’s is a true rags-to-riches story. He overcame a troubled childhood during which he had to endure the endless abuse of his own father. In 1992, inspired by Oprah Winfrey, Tyler started writing some soul-searching letters to himself as a catharsis for his pain. These journal entries, in turn, would ultimately serve as the basis for his first play, entitled I Know I’ve Been Changed.
The 6’5” actor/writer/director’s success with that hit musical would change the face of urban theater, enabling him to tour the country with his company in a string of sellout performances of that and Woman, Thou Art Loosed, Behind Closed Doors, and I Can Do Bad All by Myself. A year ago, he parlayed his most popular character, Madea, into a major motion picture via the big screen version of Diary of a Mad Black Woman. Here, he talks about his return for another round in drag as the sassy, 68 year-old senior citizen in Madea’s Family Reunion.
The Medea’s Family Reunion Interview with Kam Williams
Kam Williams (KW): How does all the success you’re enjoying impact you, given where you’ve come from having once been homeless?
Tyler Perry (TP): What it does is it completely makes me grateful, totally. I’m really so grateful for all this stuff that happens. Whenever I think of any of the other stuff I’m hearing, the good or the bad, which tries to take me away from the gratitude, I always remember to get back to the base of the gratitude and to thank God for it. I thank God for it everyday. I really do.
KW: In Madea’s Family Reunion, like Diary of a Mad Black Woman, you tackle the serious issue of the abuse of women. Is it a burden trying to deal with such a serious subject while making a comedy?
TP: I try not to take on the weight or the burden of it. Once it’s on the paper, I try to leave it, because I want to surrender to what I’m supposed to write about. I’m supposed to write about this character, how she overcomes, and completely just let that go, after I do that. But I think a part of me, at some point, remembers the little boy that I was, and watching my mother go through a lot of things, and hopes that some other child’s mother will see this and go, “You know what? My kid is watching this.” And maybe that will make them better. I do get that kind of letter, and those are priceless for me.
KW: How did life change for you following the release of Diary of a Mad Black Woman at this same time a year ago?
TP: I was still working. I stayed on tour all the way until June, so I didn’t feel any of what was happening. I just knew when I got back to Atlanta and tried to go to the mall, something had changed. Before, I could always go to the mall, and a few people might recognize me and stop me, but after that, there was a lot of pointing and stuff, and I realized I had worked my way completely through it.
KW: So, where are you living now?
TP: It’s in Atlanta. It’s an actual plantation. There were 150 slaves living on it at one time. It’s called the Gaither Plantation.
KW: Are you concerned that Madea’s spanking a kid in this movie might be controversial?
TP: I wrestled with that. I asked myself, “Do I take this out? She’s spanking a foster child, of all children.”
KW: How did you resolve it?
TP: You know what I did when I found myself wrestling with it? I asked 30,000 people a week, at the end of the stage show. I said, “Listen, there’s a scene in here where I’m spanking this kid. What do you think? Should I leave it in?” They went, “Yes! Yes! Yes!” So, I went with the people on it.
KW: To what do you credit your uncanny ability to tap into something that resonates emotionally with so many people?
TP: I totally give credit to God for all of this stuff, because if I had tried to make these things happen, I couldn’t have. To have all these things happen has been absolutely amazing. The road that I’m on is a path that I didn’t choose. It chose me. I’m just trying to walk it, and to do the best that I can to honor and respect it.
KW: What’s involved in your creative process as a writer? Do you squirrel yourself away from the world and then start recalling experiences from childhood?
TP: No, I don’t, because a lot of times what happens is, I’ll write something, and my sister or somebody will see it and they’ll go, “Do you remember when that happened? That’s probably where you got that from.” And I go, “Wow! You know what? You’re right.” Because once I forgave a lot of things from my past, I really have forgotten a lot of them.
KW: How important was it to you to have Maya Angelou and Cicely Tyson participating in this project?
TP: It was extremely important because I speak across generations, and I thought this was a great opportunity to introduce Dr. Angelou and Ms. Tyson to a whole younger generation of children who may not even know who they are, but they know Madea. So, I just think it was a wonderful thing.
KW: Why did you decide to direct Madea’s Family Reunion yourself? Afterall, you let someone else direct Diary of a Mad Black Woman.
TP: Because I know the story and the character, and when I tried that with Diary it kept coming back to me. The more I tried to throw it out, it kept coming back to me like a boomerang. All the questions kept coming back to me. “Why is this like this?” Since I had all the answers, this time I decided to save the headache and just direct it.
KW: Who inspires you?
TP: Overall, the person on Earth would be the legacy of Oprah, and what she’s done. Both her great business sense, and what she’s tried to represent.
Inconnu en France, l'acteur-réalisateur-scénariste-producteur américain cartonne outre-Atlantique.
Why Did I Get Married ?, sa dernière comédie, confirme ce plébiscite public en s'emparant confortablement de la première place du box-office US avec 21,5* millions de dollars de recettes, profitant du fait d'être la seule véritable comédie à sortir au sein des nouveautés du week-end.
Ce score est inférieur à son Madea's family reunion (30 millions de dollars) mais à peu près équivalent à Diary of a mad black woman (21,9) et presque le double de son Daddy's Little Girls (11,2).
C'est clair TYLER PERRY est un phénomène c'est l'age d'or pour les Afros à HOLLYWOOD et dans le cinéma US en général jamais je n'ai vu autant d'Afros protagonistes dans des productions US rapportant des centaines de millions de dollars depuis 10 ans .
Rien que dans le top 10 de cette semaine au B.O US on a dans WHY DID I GET MARRIED que des Afro-Américains ( une 1ère à HOLLYWOOD si mes souvenirs ne me font pas défaut ) . Dans THE GAME PLAN c'est encore un acteur Afro-Américain qui est le protagoniste : DWAYNE " THE ROCK " JOHNSON . Enfin dans THE KINGDOM le protagoniste c'est l'excellent JAMIE FOXX .
Aux USA , les acteurs Afros en plus d'etre particulièrement très talentueux sont SUPER BANKABLES . En l'espace d'une année , on aura pu voir l'excellentissime DENZEL WASHINGTON dans DEJA VU , l'excellent WILL SMITH dans A LA RECHERCHE DU BONHEUR , DJIMON HONSOU dans BLOOD DIAMOND , FOREST WHITAKER dans LE DERNIER ROI D'ECOSSE , TERRENCE HOWARD dans A VIF , le film de TYLER PERRY où il n'y a quasiment que des Afros ( attention à la mélanite ) et qui pourtant a l'air de très bien marché , JAMIE FOXX dans KINGDOM et surtout le prochain DENZEL WASHINGTON qui s'annonce déjà comme le film de l'année AMERICAN GANGSTER rien que ça . Quid de l'Europe ? Une Blaxploitation version française chiche _________________ " Les Africains et les descendants d'Africains doivent prendre leurs responsabilités et etre à la pointe de la recherche historique. Si nous continuons à laisser aux blancs le soin d'effectuer la quasi-totalité des recherches et des écrits historiques fondamentaux sur les nègres, alors il nous faudra accepter leur vision sans nous plaindre " CHANCELOR WILLIAMS UN OCEAN DE SCIENCE
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum